Porada
użytkownik Dawidof ocenił olej na:
5.4
Ocena oleju 5

"Olej dla tych co potrzebują mocy."


Postanowiłem że porównam dwa renomowane oleje Motul vs Millers oil. Do mojej renówki przed zalaniem została wlana płukanka Millersa i następnie olej został zmieniony wraz filtrem na nowy Millers CFS 5W-40 NT. Przed zmianą jeździłem na motulu 5W-40 8100 X-cess. Na chamowni w pierwszym pomiarze nowy Millers pokazał sie z dobrej strony poprawiając wynik względem Motula o 1,1 KM w szczycie mocy. Kolejny przejazd na rolkach hamowni dał jeszcze lepszywynik, czyli 178,6KM w szczycie mocy, czyli 2,5 KM u samej góry. Dodatkowo olej bardzo ładnie poprawił prace silnika na niższych obrotach (moment i moc) co z pewnością docenią entuzjaści miastowego ścigania. Chodziło głownie o porównanie osiągów na dwóch olejach. Polecam ten olej!
Warunki użytkowania pojazdu
Osiągi - Jak oceniasz olej pod względem osiagów silnika przekładających się na moc, reakcję na pedał gazu, przyśpieszenie, efektywność mieszanki paliwowej oraz elastyczność silnika na każdym biegu. Wpływ oleju na utrzymanie stałych parametrów pracy silnika i temperatury.
Rozruch - Jak oceniasz olej pod względem łatwości rozruchu silnika, dzwięk i poziom wibracji, ochrony przed zużyciem, czy słyszysz niepokojące dźwięki oraz łatwość w osiąganiu wymaganej temperatury silnika.
Komfort - Jak oceniasz olej pod względem wpływu na prowadzenie, użytkowanie i serwisowanie samochodu. Uwzględnij w ocenie głośność pracy silnika, wibracje, częstość wymiany oleju oraz wpływ olejeu na pracę innych podzespołów silnika (np. turbo sprężarka, wtryski, itp).
NORMALNE
Ocena dotyczy użytkowania auta w temperaturach od -10 do 25 C i/lub przy stałych prędkosciach i/lub dłuższe trasy (silnik osiaga optymalną temp. pracy) - zreguły jazda poza miastem, na dłuższych dystansach.
SKRAJNE
Ocena dotyczy uzytkowania auta w temperaturach poniżej -10 i powyzej 25 C - i/lub przy zmiennych prędkosciach i/lub częsty rozruch silnika (silnik nie osiaga optymalna temp. pracy) - w czasie jazdy po mieście (małe odległości, jazda z częstym ruszaniem i zatrzymywaniem auta) i na wysokich obrotach.
EKSTREMALNE
Ocena dotyczy użytkowania auta podczas wysilonej pracy dla silnika, np. podczas jazdy sportowej, terenowej i/lub ciągnięcia przyczepy i/lub w skrajnych warunkach pogodowych jak, mróz (poniżej -20C), upał (powyżej 35C) i/lub przy zanieczyszczonym powietrzu, itp.
Osiągi Rozruch Komfort
6 5 5
Osiągi Rozruch Komfort
6 5 5
Osiągi Rozruch Komfort
6 5 5
Koszty użytkowania
Zużycie elementów
silnika
Jak olej wplynął na zużycie elementów silnika oraz wpływ olejeu na zużycie innych podzespołów silnika (np. turbo sprężarka, wtryski, itp). Uwzglednij w ocenie ochronę przed zużyciem, wycieki oraz utrzymanie czystości silnika - redukcję zenieczyszczeń wewnątrz silnika.
Wytrzymałość oleju
na zużycie
Jak oceniasz odporność oleju na starzenie w okresie uzytkowania zalecanym przez producenta samochodu. Czy olej nie traci przed wczesnie swoich własciwości wpływając na ponowne pogorszenie parametrów pracy silnika.
Ubytek oleju
w silniku
Czy olej pozwolił zmniejszyć zużycie samego oleju w silniku. Jak oceniasz samochód pod względem konsumcji-dolewania oleju siknikowego.
Zużycie paliwa
Czy olej pozwolił zmniejszyć zużycie paliwa?
6
6
6
4
Dodatkowe informacje
Przejechany dystans na oleju
Miejsce użytkowania
Styl jazdy
Ponowny zakup oleju
poniżej 2000km
przeważnie w mieście
szybki i agresywny
zdecydowanie tak
Informacje o pojeździe
Marka i model
Przebieg
Silnik i rocznik
Paliwo
Renault Clio
110000
2.0
Benzyna


Łączna ocena oleju
Ocena łączna Millers Oils CFS NT 5W40
5.4
Ocena łączna na podstawie 1 opinii i ocen użytkowników
Ogólna ocena w kategorii "JAZDA"
Ogólna ocena w kategorii "KOMFORT"
Ogólna ocena w kategorii "KOSZTA"
5.5 5.0 5.5
Poleć znajomemu
Poleć znajomemu: Poleć na Facebooku: Poleć na Google+:
Marka oleju: Millers Oils
Model oleju: CFS NT
Rodzaj oleju: Syntetyk
Klasa lepkości: 5W40
Klasa jakości: API SM/CF, ACEA A3/B4
Dostępne pojemności: 1L, 5L
Kod produktu: Millers Oils CFS 5w40 NT
Kategoria pojazdu: Samochody osobowe, terenowe, dostawcze
Dodatk. Inform.: W pełni syntetyczny wyczynowy olej silnikowy z formułą Triple Ester ( potrójnych estrów ) oraz cząstkami nano (Nanodrive). Przeznaczony do zmodyfikowanych silników seryjnych, silników samochodów rajdowych, wyścigowych, używanych także w wyścigach górskich